Bilgisayar oyunu düşkünleri yakında sanal ortamda duygu ve düşünce yoluyla da oyun oynayabilecek.
Bilgisayar oyunlarını daha da gerçek kılmaya aday olan ürünse özel bir
başlık. ABD-Avustralya ortak şirketi Emotiv'in ürünü olan bu başlık, beyindeki elektriksel faaliyetleri yakalayıp kablosuz bağlantı yoluyla
bilgisayara gönderiyor. Böylece oyunu oynayan kişi, sanal ortamda
kontrol ya da kumanda çubuğu olmaksızın doğal ve sezgisel olarak
hareket edebiliyor.
İnsan beyni yaklaşık 100 milyar sinir hücresi ya da nörondan
oluşuyor; bunlar sinirsel uyarıları elektrik yoluyla ya da kimyasal
olarak iletiyor.
Başlık, sinirsel faaliyetleri okumak için elektroensefalografi ya da EEG adı verilen bir yöntem kullanıyor.
Halk arasında beyin elektrosu çekme diye de adlandırılan ve
yaklaşık 100 yıldır kullanılan bu yöntemle beynin bir çok çalışma
bozukluğu tespit edilebiliyor.
Başlık temel olarak beyin dalgalarını okuyup bunları bilgisayar oyununu yönetecek komutlara çeviriyor.
Emotiv şirketinin Genel Müdürü Tan Le, bu başlığın oyunlardaki
sanal karakterlerin duygusal tepkilerini daha gerçekçi yapacağı
görüşünde.
Bu yöntemin yeni olmadığını söyleyen Le, herkesin kullanabileceği
şekilde ve oyun oynamak için ilk defa piyasaya sürüldüğünü ifade
ediyor.
Epoc adı verilen teknoloji sayesinde bir çok yüz mimiğini yapmak mümkün.
Örneğin oyuncu gülümsediğinde, göz kırptığında ya da yüzünü
ekşittiğinde başlık bu mimikleri algılayıp oyundaki karakterin yüzüne
aktarabiliyor.
Ya da oyunda bir başka karakteri öldürdüğünüzde güler ya da mutlu
olursanız, sanal karakteriniz sizi duyarsızlıkla suçlayabiliyor.
Bu mimikler ya da eylemlerin sayısının 30’u aştığı belirtiliyor.
Oyunculara sadece düşünce gücüyle sanal ortamda eşyaları hareket ettirebilmek düşüyor.
299 dolara satın alınabilecek bu aygıt, hareketleri algılamak için
bir jiroskoba ve bilgisayara takılı USB ile bağlantı kurmasını
sağlayacak kablosuz iletişim teknolojisine sahip.